“Kalau nak bagi aku anak meh sini, jangan banyak sembang” -Abang Tesla

Isu panas melibatkan seorang influencer berhubung video memujuk isteri ketika tahu dia akan berpoligami terus menjadi kecaman netizen di media sosial.

Walaupun influencer yang dikenali sebagai Abang Tesla itu menjelaskan bahawa isteri pertamanya merestui dia berkahwin lagi satu, namun ramai yang meradang kerana dia menjadikan tangisan isterinya beberapa jam sebelum bernikah dengan wanita lain sebagai satu konten.

“Jangan banyak sembang”
Terbaru, satu akaun TikTok dikenali sebagai @userdeaaaaaa telah berkongsi tangkapan layar jawapan Abang Tesla selepas ditanya mengapa hendak berkahwin dua sedangkan seorang isteri sahaja sudah mencukupi.

Dalam komen balasan yang dibuat oleh influencer itu, dia ada menyebut perihal anak dan meminta agar netizen tidak banyak sembang dalam urusan rumah tangganya.

“Kalau nak bagi aku anak meh sini, jangan banyak sembang,” tulisnya.
@userdeaaaaaa
selepas ada anak kehidupan tak sama mcm first ii kawin !! ingat tuu !! bukan dengan senang ii terus nak kawin lain sebab tak mampu bagi kau zuriat !! Allah tahu tahap limit kemampuan manusia . sebab kau tak mampu lagi laaa diaa tak bagi anak !!

Kenapa sanggup keluar kenyataan seperti itu
Pengguna TikTok berkenaan juga sempat meluahkan rasa ralat dengan kata-kata influencer itu jika betul perkahwinan tersebut adalah disebabkan mahukan zuriat.

Ujarnya, banyak lagi cara lain untuk mendapatkan cahaya mata iaitu dengan pelbagai rawatan yang sudah ada bagi pasangan yang menginginkan anak.

Walau bagaimanapun, komen dari influencer berkenaan sama sekali tidak dapat disahihkan sama ada betul ataupun tidak perkahwinan keduanya adalah disebabkan mahu cahaya mata.

Buat mereka yang belum ada anak terasa
Menjengah ke ruangan komen, ramai yang masih mengecam Abang Tesla itu kerana mengeluarkan kenyataan yang pasti boleh mengguris hati setiap wanita.

Ada juga yang akui terasa dengan komen tersebut lebih-lebih lagi yang sudah lama berumah tangga namun tidak dikurniakan cahaya mata.

 

 

Sumber: TikTok @userdeaaaaaa

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*