Akibat Makan 6 Ulas Bawang Putih Panggang,Tak Sangka Ini Perubahan Yang Terjadi. Ramai Yang Baru Tahu Khasiatnya.

Bawang putih dikenal di seluruh dunia kerana manfaatnya membantu banyak orang sakit. Doktor menyarankan untuk menggunakan bawang putih mentah sebagai ubat semula jadi untuk mengendalikan tekanan darah tinggi dan rendah, kolesterol tinggi, penyakit jantung, serangan jantung dan penurunan aliran darah.

Sifat yang menakjubkan adalah bawang putih mampu membantu mencegah pembentukan angiotensin II, hormon dan melancarkan pembuluh darah. Bawang putih juga bermanfaat dalam mengendalikan kolesterol LDL.

Pasti terkejut dengen kesan pencegahannya. Siapa sangka ternyata ada banyak khasiat yang tak terduga. Para ahli menyatakan bahwa jika seseorang makan enam ulas bawang putih panggang setiap hari hasilnya akan menakjubkan.

Setelah makan enam ulas bawang putih panggang sehari, akan nampak perubahan ini pada tubuh.

1 jam

Pada jam pertama bawang putih dicerna di perut, dan kebanyakan sayuran, itu menjadi makanan bagi tubuh badan.

2-4 jam

Pada tempoh ini, bawang putih sedang melawan radikal bebas dan sel kancer yang ada.

4-6 jam

Cairan berlebih dan lemak tubuh yang tersimpan dikeluarkan kerana metabolisme tubuh, Orang yang makan mula merasakan manfaat yang bertindak balas oleh bawang putih.

6-7 jam

Suatu proses melawan bakteri mula berlaku kerana sifat anti bakteri bawang putih.

6-10 jam

Tubuh akan terlindung dari oksidasi kerana nutrisi telah memainkan peranan utama pada jumlah sel.

10-24 jam

Setelah itu, tubuh akan melalui proses pembersihan dalam dan memiliki hasil sebagai berikut :

– Mengatur kadar kolesterol

– Melindungi organisme dari masalah kardiovaskular

– Menurunkan dan memperbaiki  tekanan darah

– Memperkuat sistem kekebalan tubuh

– Mencegah logam berat memasuki tubuh

– Meningkatkan kekuatan tulang

– Menghilangkan lelah

– Meningkatkan Performa Atletik

– Meningkatkan umur sel yang panjang

Sumber: Grid via puncakdunia.today

 

Ibu Saudara Saya Telah Cuba Ramuan Ini, Bengkak Kaki Akibat Kencing Manis Susut Dan Tak Perlu Dibedah

 

Kepada pesakit Diabetis. Pada hari raya kedua saya beraya di rumah pak cik saya yang temankan saya menunaikan haji dalam tahun 1992. Dia baru balik dari keluar Tabligh.

Dalam pertemuan singkat itu, sempat lah mendengar “ceramah” beliau tentang penyakit. Menurut beliau, walaupun dari segi perubatan moden, sakit kencing manis itu hanya boleh dikawal, namun tidak boleh sembuh, namun dari segi perubatan Islam, penyakit itu tetap ada penawarnya. Dan betul seperti janji Allah, ” Setiap penyakit ada ubatnya kecuali kematian”.

Beliau memaklumkan, untuk merawat kencing manis, perlu dirawat pankerias kerana kerosakannya menyebabkan tidak dapat merembeskan insulin secara normal.

Caranya adalah dengan mengambil sebiji buah tomato yang cukup masak (merah). potongkannya dan blend dengan sesudu teh yis (mauripan) dicampur dengan secawan air (air jangan banyak sangat, sebab kalau tomato besar akan menjadi banyak sangat dan sukar untuk dihabiskan).

Juga perlu diminum segera sebaik buah tomato dikisar kerana jika dibiarkan, gelembung yis akan memenuhi cawan dan susah untuk meminumnya. Buat 3 hari berturut-turut, kemudian dos boleh dikurangkan….

Sumber : suara media

Facebook Comments